Sistemul de transport in comun in Brasov nu mi s-a parut atat de dezgustator, cel putin in ultimii ani inainte sa plec au introdus autobuze care erau mentinute curate, calde si majoritatea timpului lipsite de problematicele personaje dubioase. Desigur, linia 8 care a fost mult timp tramvaiul nu dispunea de conditii asa de bune ca autobuzele introduse mai recent, dar nu erau un dezastru. Mai dadeai de o baba cu parul vopsit mov sau de eventualul cersetor, dar nimic exagerat. Depinde si la ce te astepti sincer. Daca vrei comfort iti cumperi o masina, daca vrei sa ajungi undeva si nu ai alt mijloc, nu ai ce face decat sa te conformezi.
In Cipru situatia e alta pentru ca sistemul de transport in comun nu este foarte bine organizat. De unde locuiesc eu in Peyia ( e in afara orasului) trebuie sa merg 35 de minute pe jos pana in Coral Bay (tot in afara orasului) ca sa iau un autobuz sa ajung in Kato Paphos (zona turistica a orasului). Daca vreau sa ajung sus in Pano Paphos (zona de birouri si market) nu se poate sa iau ceva direct, trebuie sa trec prin zona turistica si sa schimb autobuzele, desi nu e nici pe departe asa mare cum e Brasovul. Plus sa ajungi la aeroport si in alte diviziuni ale orasului ca Yeroskipou, Chloraka, Emba, Thala etc este extrem de dificil.
Alta problema e orarul, cand locuiam in Universal Area (aproape de zona turistica) trebuia sa ajung la munca - distanta fiind de cam 10-12 km, Azia fiind in afara orasului - la ora 8. Eh, autobuzele abea circulau normal de atunci, sau aveam de ales sa ma trezesc la 5, sa ajung la munca la 6:20 si sa fac ore extra neplatite, nu mersi. Sau pe timp de iarna inainte autobuzele se opreau la 17:30 si chiar nu aveam cu ce sa ajung practic acasa. Plus fiecare autobuz circula in intervale de 15-20 de minute destul de neregulate, cele cu curse mai putin importante chiar o data la ora sau de doua ori pe zi.
De aceea am motor acum.
In Spania nu am vrut decat sa merg cu metroul toata ziua; inca mai am harta metroului din Madrid cu conexiunile de tren si autobuz in iesirile principale. Din orice punct al orasului practic ajungi foarte repede in cateva minute. Pana si statiile sunt foarte inventiv decorate, curate si destul de sigure avand in vedere ca sunt camere si patrule la punctele de intrare/iesire. In statia Goya, aveau peretii pictati atat pe peron cat si cand luai calea scarilor. In statia planetariului tot felul de planete atarna de cupola inalta insotite de stelute si lumini ce dau o cromatica potrivita unei galaxii, toate astea inainte de scarile catre suprafata.
In Anglia, cel putin din cate am vazut in Manchester si Liverpool, totul este foarte incurcat, prefer sa ma lipsesc sau daca nu cunosc orasul sa imi fac un plan cu Google Maps inainte sa plec din casa. Plus ca sunt al naibii de scumpe biletele si de multe ori cursele intre un loc al orasului si altul ajung si la pret dublu in functie de distanta.
In Cipru situatia e alta pentru ca sistemul de transport in comun nu este foarte bine organizat. De unde locuiesc eu in Peyia ( e in afara orasului) trebuie sa merg 35 de minute pe jos pana in Coral Bay (tot in afara orasului) ca sa iau un autobuz sa ajung in Kato Paphos (zona turistica a orasului). Daca vreau sa ajung sus in Pano Paphos (zona de birouri si market) nu se poate sa iau ceva direct, trebuie sa trec prin zona turistica si sa schimb autobuzele, desi nu e nici pe departe asa mare cum e Brasovul. Plus sa ajungi la aeroport si in alte diviziuni ale orasului ca Yeroskipou, Chloraka, Emba, Thala etc este extrem de dificil.
Alta problema e orarul, cand locuiam in Universal Area (aproape de zona turistica) trebuia sa ajung la munca - distanta fiind de cam 10-12 km, Azia fiind in afara orasului - la ora 8. Eh, autobuzele abea circulau normal de atunci, sau aveam de ales sa ma trezesc la 5, sa ajung la munca la 6:20 si sa fac ore extra neplatite, nu mersi. Sau pe timp de iarna inainte autobuzele se opreau la 17:30 si chiar nu aveam cu ce sa ajung practic acasa. Plus fiecare autobuz circula in intervale de 15-20 de minute destul de neregulate, cele cu curse mai putin importante chiar o data la ora sau de doua ori pe zi.
De aceea am motor acum.
In Spania nu am vrut decat sa merg cu metroul toata ziua; inca mai am harta metroului din Madrid cu conexiunile de tren si autobuz in iesirile principale. Din orice punct al orasului practic ajungi foarte repede in cateva minute. Pana si statiile sunt foarte inventiv decorate, curate si destul de sigure avand in vedere ca sunt camere si patrule la punctele de intrare/iesire. In statia Goya, aveau peretii pictati atat pe peron cat si cand luai calea scarilor. In statia planetariului tot felul de planete atarna de cupola inalta insotite de stelute si lumini ce dau o cromatica potrivita unei galaxii, toate astea inainte de scarile catre suprafata.
In Anglia, cel putin din cate am vazut in Manchester si Liverpool, totul este foarte incurcat, prefer sa ma lipsesc sau daca nu cunosc orasul sa imi fac un plan cu Google Maps inainte sa plec din casa. Plus ca sunt al naibii de scumpe biletele si de multe ori cursele intre un loc al orasului si altul ajung si la pret dublu in functie de distanta.
probabil n-ai primit niciodata
telegramele mele sau poate
nu credeai ca e vital cand
lumea mea se descompunea
in ceasuri si goluri
de mine
au imbatranit in cadente
si sentimentele mele
sub greutatea
atator vieti netraite...
telegramele mele sau poate
nu credeai ca e vital cand
lumea mea se descompunea
in ceasuri si goluri
de mine
au imbatranit in cadente
si sentimentele mele
sub greutatea
atator vieti netraite...
Clicky