Răspunsuri: 71
Subiecte: 24
Data înregistrării: Sep 2009
Reputație:
5
Zupi: 2.443 z
In acest topic voi posta informatii gasite de mine pe internet. Voi preciza sursa de unde m-am inspirat si va las pe voi sa decideti daca articolul, informatia postata este interesanta sau hazlie.
Cel mai vechi ceasornic din lume, care se foloseşte şi astãzi, este cel de nisip.
Cea mai scurtã stradã din lume, Mac-Kinly-Street, se aflã în oraşul Bellfontaine (statul Ohio, SUA), şi are lungimea de 10 metri.
Cel mai înalt metrou faţã de nivelul mãrii se gãseşte în Mexic, la înãlţimea de 2.279 metri.
Cea mai înaltã construcþie din lume era consideratã piramida lui Keops (146,6 m). Dar în 1548, în Anglia, a fost construitã catedrala lui Lincoln, care a depãşit piramida cu 14 metri.
Cel mai mare numãr de studenţi, circa 160 de mii, frecventeazã Universitatea State-Junion-City din New York.
Cea mai mare scrisoare se gãseşte în Muzeul Naţional din Ankara – un pergament lung de 10 şi lat de 7 metri, primitã de sultanul turc în veacul al XVI-lea de la şahul Persiei.
Cea mai veche universitate, care funcţioneazã pânã în prezent, se aflã în oraşul Fes din Maroc şi a fost înfiinţatã în anul 859.
Sursa : Un document pdf descrcat de pe internet.
Comentariul meu : Nu stiam lucrurile acestea.
Nihil sine Deo - Nimic fara Dumnezeu !
Răspunsuri: 330
Subiecte: 10
Data înregistrării: Nov 2008
Reputație:
146
Zupi: 4.087 z
Toate informatiile postate de tine mi s-au parut interesante. Mai hazlie a fost aia cu scrisoarea sultanului turc.Deja imi imaginez cat timp i-o fi luat sa citeasca toata treaba aia.Iar sahul Persiei ori avea prea multa inspiratie, ori se plictisea de moarte
Acum sa pun si eu cateva informatii dagute :
1.Cel mai lung sir de stranuturi inregistrat de Cartea Recordurilor Guinness a durat 68 de ani.
2.In Paraguay, duelul este legal daca cei care se dueleaza sunt inregistrati ca donatori de sange.
3.Daca o statuie reprezinta un cal cu ambele picioare din fata in aer , atunci calaretul a murit in batalie; daca doar unul din picioarele din fata este in aer, calaretul a murit din cauza ca a fost ranit pe campul de lupta; iar daca statuia reprezinta un cal cu toate cele patru picioare pe pamant, calaretul a murit din cauze naturale
4.Inima unei balene albastre bate de 9 ori p minut.
5.Amprentele ursilor koala seamana atat de mult cu cele ale oamenilor incat sunt greu de deosebit, chiar si la microscop.
6.Un recipient de sticla se descompune intr-un milion de ani.
7.Un fulger loveste pamantul de aproximativ 6 000 de ori pe minut.
8. Un melc poate dormi trei ani.
9. O carte cu 1 milion de pagini ar avea o grosime de 70 de metri.
10. Gradinaritul este hobby-ul cu care sunt cheltuiti cei mai multi bani.
Sursa: o agenda despre UE
Legile lui Murphy:
Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari.
*
Sexul este unul din cele 9 motive ale reincarnarii. Celelate 8 nu sunt importante.
*
Tot ce e bun: ori e imoral, ori este ilegal, ori ingrasa.
*My anime list*
Răspunsuri: 71
Subiecte: 24
Data înregistrării: Sep 2009
Reputație:
5
Zupi: 2.443 z
Nici eu nu stiam aceste lucruri.
Despre Romania, americanul stia candva doar atat : Romania ? A, da ! Ceausescu si Comaneci.
Eu insa ma mandresc ca sunt roman si am niste argumente la asta :
Descoperiri pur romanesti
1. Injectia cu insulina – Nicolae Paulescu
Nicolae Paulescu, profesor de psihologie al Universitatii de Medicina si Farmacie din Bucuresti, este cel care a descoperit pentru prima oara, in 1921, insulina, hormonul secretat de pancreas, care regleaza metabolismul glucidelor, lipidelor, protidelor si mineralelor din organism. Paulescu este cel care a demonstrat eficienta acestei substante in reducerea hiperglicemiei si care a folosit insulina in tratarea diabetului. Descoperirea sa a salvat milioane de vieti.
Enciclopediile ii prezinta insa, la acest capitol, pe doi “eroi canadieni†Frederick Banting si Charles Best care, in 1922, aveau sa primeasca Premiul Nobel, in dauna lui Paulescu. Cei 30 de ani de munca si staruinta in laborator ai profesorului au fost furati de cei doi tineri canadieni, care luasera cunostinta de munca romanului din publicatiile vremii. In baza articolelor acestuia, ei au reusit sa izolelze insulina si sa o foloseasca in tratarea unui pacient. Cu 8 luni inainte, Paulescu publicase intr-o revista de specialitate belgiana rezultatele cercetarilor sale sub titlul “Recherches sur le rôle du pancréas dans l’assimilation nutritiveâ€. Doar ca n-o numise insulina, ci pancreina. In 1916, pe cand se afla in stadiul final al cercetarii, trupele germane ocupasera Bucurestiul. A trebuit sa-si amane anuntarea rezultatelor definitive.
2. Avionul cu Reactie – Henri Coanda
In Octombrie 1910, Marele Palat de pe Champs-Elisee, Paris, a gazduit cea de-a doua editie a Expozitiei Internationale de Aeronautica. Au fost expuse cele mai noi piese de aviatie. Cea mai interesanta masinarie, care a atras atentia multora, a fost un avion rosu, fara elice, pe a carui placuta metalica din scria: COANDA-1910. Acest avion trezit interesul atentia oamenilor nu numai pentru ca nu avea elice, ci si pentru ca era total diferit fata de ceea ce numeau ei pana atunci "avion". Masinaria avea doua aripi duble si un singur loc, o anvergura de 10,3 m, lungimea de 12,5 m, greutatea de 420 kg si o forta a propulsiei de 220 kg. Cea mai interesanta parte din avionul lui Coanda era sistemul de propulsie,o adevarata revolutie in constructia de motoare de avioane, care avea sa constituie solutia viitorului.
3. Gerovital – Ana Aslan
Medic roman specialist in gerontologie, academician din 1974 si director al Institutului National de Geriatrie si Gerontologie, Ana Aslan a evidentiat importanta procainei in ameliorarea tulburarilor distrofice legate de varsta, aplicand-o pe scara larga in clinica de geriatrie, sub numele de Gerovital sau vitamina H3. Produsul geriatric a fost preparat in anul 1952 si brevetat in peste 30 de tari. In acelasi an ia fiinta Institutul National de Geronto-Geriatrie „Dr. Ana Aslanâ€, primul institut de geriatrie din lume, model pentru tarile dezvoltate, prin asistenta clinica si cercetare.
„Ana Aslan†are, anual, mii de pacienti.
4. Vaccinul antiholeric – Ioan Cantacuzino
Ioan Cantacuzino, academician, medic, microbiolog, profesor universitar roman, fondator al scolii romanesti de imunologie si patologie experimentala, a desfasurat o bogata activitate de cercetare privind vibronul holeric si vaccinarea antiholerica. Pe baza cercetarilor desfasurate in aceasta directie, medicul a pus la punct o metoda de vaccinare antiholerica, numita “Metoda Cantacuzinoâ€, folosita si astazi in tarile unde se mai semnaleaza cazuri de holera. Implicandu-se in studiul holerei, tifosului exantematic si tuberculozei, aduce contributii remarcabile. A creat notiunea de imunitate prin contact.
5. Stiloul – Petrache Poenaru
In anul 1821, braileanul Petrache Poenaru, pandur, creator al steagului Romaniei moderne, inginer, matematician, inventator si membru titular al Academiei Romane din 1870, a fost secretarul lui Tudor Vladimirescu in timpul revolutiei. Aceasta era o functie publica, activitatea lui fiind legata de pana si calimara. Poate ca si de aici i-a venit ideea conceperii primului stilou din lume. Desi dupa infrangerea lui Tudor Vladimirescu pandurii erau vanati si decapitati, Petrache Poenaru scapa, iar in 1826 primeste o bursa franceza si isi completeaza studiile la Ecole Polytechnique din Paris.
6. Scaunul ejectabil – Anastase Dragomir
Daca la sfarsitul sec. XIX, inceputul sec. XX, multi entuziasti ai aviatiei erau preocupati de constructia avioanelor si de pilotarea acestora, un tanar pe nume Anastase Dragomir si-a concentrat atentia pe siguranta aparatelor de zbor si mai ales a pasagerilor de la bordul lor. Anastase Dragomir era pasionat, ca multi dintre tinerii acelei perioade, de problemele aviatiei. A plecat in Franta, unde a lucrat la mai multe uzine de avioane. Aici si-a perfectionat propriul sau sistem pentru salvarea pilotilor si a pasagerilor in caz de accidente. La 3 noiembrie 1928, a inregistrat, in Franta, cererea de brevet “Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne†si a obtinut Brevetul nr. 678566 din 2 aprilie 1930 pentru “cabina catapultabilaâ€.
7. Pila Karpen – Nicolae Vasilescu-Karpen
O pila electrica, de productie romaneasca, furnizeaza energie de 56 de ani, fara intrerupere. Inventatorul minunii, Nicolae Vasilescu-Karpen, om de stiinta, inginer, fizician si inventator a declarat, cu o jumatate de secol in urma, ca ea va functiona vesnic.. In Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida" din Bucuresti exista un obiect de patrimoniu care sta intr-un seif metalic blindat, chiar in biroul directorului muzeului. Este vorba despre "Pila termoelectrica cu temperatura uniforma", cunoscuta sub numele de "Pila lui Karpen", realizata in 1950. Aparatul este, de fapt, un perpetuum mobile, adica un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit fara interventie din exterior.
8. Cibernetica – Stefan Odobleja
Cibernetica este teoria controlului prin retroactiune. Termenul s-a raspandit mai ales in legatura cu sistemele digitale, dar domeniul este mult mai larg: cibernetica se ocupa de modul in care un sistem (digital, mecanic, biologic) prelucreaza informatiile si reactioneaza la acestea; tot cibernetica se intereseaza de modul in care sistemele se modifica sau permit modificari pentru a-si optimiza actiunile. Medicul Stefan Odobleja, creatorul psihociberneticii si parintele ciberneticii generalizate, publica in 1929 studiul “Metoda de transonanta toracica†in care enunta pentru prima oara legea reversibilitatii
9. Tunul Basilic – Orban
Caderea Constantinopolului reprezinta numele sub care este cunoscuta cucerirea capitalei Imperiului Bizantin de fortele Imperiului Otoman, sub comanda sultanului Mehmed al II-lea, in data de 29 mai 1453. Armata bizantina numara aproximativ 7.000 de oameni, din care 2.000 erau mercenari straini. Cetatea avea circa 22.5 kilometri de ziduri fortificate, probabil cele mai puternice aflate in existeta pana atunci. Otomanii aveau o armata uriasa, de aproximativ 80.000 – 100.000 de oameni, dar sabiile si sagetile nu erau suficiente pentru a penetra colosala cetate bizantina. Ca atare, otomanii au angajat un inginer pe nume Urban sau Orban, de origine controversata inca, dar despre a carui nationalitate romana exista destule probe.
10. Diorama – Grigore Antipa
Diorama este o reprezentare spatiala a unei portiuni de peisaj, in care se expun, in muzee, animale impaiate, manechine si diverse alte obiecte asemanatoare, in scopul infatisarii unui ecosistem si crearii impresiei unui peisaj real. Primul care s-a gandit la aceasta forma de incadrare a naturii in peisajul citadin a fost naturalistul Grigore Antipa, biolog, zoolog, ecolog si profesor universitar romana. El este intemeietorul Muzeului National de Istorie Naturala din Bucuresti, care ii poarta numele si care, pornind de la reorganizarea sa, in 1907, prezinta pentru prima oara dioramele biologice
Sursa : PloiestiInfo Blog
Asa mai merge !
Nihil sine Deo - Nimic fara Dumnezeu !
Răspunsuri: 216
Subiecte: 3
Data înregistrării: Sep 2008
Reputație:
39
Zupi: 4.299 z
In primul rand vreau sa spun ca un topic de genul acesta exista deja: http://animezup.com/forum/showthread.php?tid=1020 asa ca nu prea vad rostul celui de-al doilea.
Ca sa nu fiu off-topic sa postez totusi ceva:
In Egiptul antic:
1. Faraonul nu lasa niciodata sa i se vada parul. Purta intotdeauna o peruca, numita nemes.
2. Ca mustele sa nu se aseze pe el, Pepi II tinea langa el cativa sclavi dezbracati a caror corpuri erau unse cu miere pentru a atrage mustele.
3. Atat barbatii cat si femeile egiptene purtau machiaje elaborate. Machiajul pentru ochi era in general verde (facut din cupru) sau negru (facut din plumb). Egiptenii credeau ca machajul are puteri vindecatoare.
4. Cum antibioticele au inceput sa fie folosite de abia in secolul XX, medicamentele egiptenilor includeau mancaruri mucegaite sau pamant. De exemplu, infectiile erau tratate cu paine mucegaita.
5. Copiii egipteni nu purtau deloc haine pana la adolescenta. Caldura din Egipt facea ca hainele sa nu fie necesare.
6. Egiptenii bogati purtau peruci iar cei saraci purtau parul lung pe spate sau in cozi impletite. Pana la 12 ani, baietii egipteni aveau capul ras cu doar o suvita lunga de par .
7. Nu se stie cine i-a retezat nasul Sfinxului. Insa exista schite cu statuia fara nas din 1737, deci nici Napoleon nu l-a distrus si nici in timpul razboaielor mondiale. Singurul despre care se stie ca i-a facut stricaiuni este un cleric musulman Sa’im al-dahr, care a fost linsat in 1378 pentru vandalism.
8. Egiptenii credeau ca pamantul este plat si rotund (ca o placinta) si Nilul trecea prin centrul lui.
9. Soldatii egipteni erau folositi si ca un fel de politisti care trebuiau sa pastreze linistea interna. Mai mult ei strangeau si taxele pentru faraoni.
11. Piramida din Djoser construita in 2600 i.Hr. este cea mai veche piramida a lumii. Original, era imprejmuita de un zid de 1037 cm care avea 15 usi. Doar una dintre usi era deschisa.
12. Femeile din egiptul antic se bucurau de egalitate economica si legala cu barbatii. Insa din punct de vedere social nu erau egale cu barbatii.
14. Cand corpul era mumificat, i se scoteau aproape toate organele. Crierul era scos prin nari iar intestinele erau scoase si conservate in borcane. Singurul organ care nu era scos era inima, pentru ca egiptenii o considerau lacasul sufletului.
15. Ramses avea 8 sotii oficiale si peste 100 de concubine. Avea 90 de ani cand a murit in 1212 i. hr.
Arigatou Luinil
Răspunsuri: 71
Subiecte: 24
Data înregistrării: Sep 2009
Reputație:
5
Zupi: 2.443 z
In primul rand : multumesc ca ai atras atentia ca mai exista un topic asemanator. In al doilea rand, trebuia sa precizezi daca informatiile postate inaintea ta sunt interesante sau hazlii.
Este foarte interesant ce-ai postat tu. E randul meu acum :
Cele mai periculoase drumuri din lume
1. "Drumul morţii" din Bolivia
Acesta face legătura între capitala ţării, La Paz, ÅŸi Coroico. Potrivit statisticilor, între 200 ÅŸi 300 de oameni mor în fiecare an pe respectiva ÅŸosea, care este mărginită de numeroase cruci care marchează locurile în care au avut loc accidente mortale - de obicei, locurile de unde s-au prăbuÅŸit maÅŸinile în gol. Åžoseaua a primit titlul de "cel mai periculos drum din lume" încă din anul 1995, din partea Băncii Inter-Americane pentru dezvoltare. La sfârÅŸitul anului 2006, după 20 de ani de muncă, a fost finalizată o ÅŸosea alternativă pe aceeaÅŸi rută, una mult mai modernă ÅŸi mult mai sigură. TotuÅŸi, mulÅ£i se aventurează încă pe “Drumul morÅ£iiâ€, majoritatea fiind turiÅŸti însetaÅ£i de adrenalină.
2. Tunelul Guoliang din China
Este lung de 1.200 de metri şi a fost săpat în stâncă de către sătenii din regiune, care au muncit neîncetat timp de cinci ani la el. Tunelul are o înălţime de 5 metri şi o lăţime de patru metri şi este situat în munţii Taihang din provincia chineză Hunan.
3. “Ruta 5â€, Chile
Şoseaua cunoscută sub acest nume face legătura între oraşele Arica şi Iquique, traversând văi adânci, într-un peisaj uluitor. Şoferii sunt sfătuiţi să aibă mare grijă şi să evite consumul de substanţe stupefiante – căci şi-aşa drumul are reputaţia că ar provoca halucinaţii.
4. Drumul spre Yakutsk, Rusia
Şoseaua Federală rusă leagă Moscova de oraşul siberian Yakutsk, acolo unde s-au înregistrat cele mai scăzute temperaturi din lume, în afara Antarcticii. De asemenea, Yakutsk este cel mai mare oraş construit pe permafrost, iar majoritatea caselor sunt ridicate pe stâlpi de beton, din cauza solului care este aproape permanent îngheţat. În respectiva regiune, iarna durează circa 10 luni, aşadar drumul până acolo poate fi o adevărată aventură – prin furtuni de zăpadă, viscol, pe gheaţă, cu vizibilitate redusă la minim. Nici vara lucrurile nu sunt mai simple, căci şoseaua nu este asfaltată, tot din cauza stratului de permafrost de dedesubt. Vara, maşinile înoată în noroi şi astfel iau naştere nişte ambuteiaje de toată frumuseţea, de care profită “piraţii noroaielor†– aşa au fost denumiţi răufăcătorii care abia aşteaptă un ambuteiaj, ca să jefuiască, să bată ori să răpească turiştii blocaţi pe drum.
5. Şoseaua Sichuan – Tibet
În China, numărul persoanelor care îşi pierd viaţa în accidente de maşină s-a dublat în ultimii 20 de ani, iar o bună parte din vină o poartă această şosea situată la mare înălţime, care face legătura între provincia Sichuan şi Tibet. Lungă de 2.412 kilometri, drumul porneşte de la Chengdu şi se termină la Lhasa, traversând 14 munţi cu înălţimi de 4.000 – 5.000 de metri. Călătorii pe această şosea au parte de privelişti uimitoare, dar şi de alunecări de teren şi căderi de stânci, care le pun viaţa în pericol în orice moment.
6. Autostrada James Dalton (Alaska)
Lungă de 666 de kilometri, aceasta îşi croieşte drum prin tundra îngheţată până în cel mai nordic punct din Alaska. Majoritatea celor care se aventurează pe acest drum sunt şoferii de camioane mari, care transportă provizii în zonă. Nu este recomandat pentru cei cu inima slabă ori cu maşini noi. De fapt, companiile americane de închiriat maşini nici nu le permit clienţilor să circule pe acea autostradă!
7. Drumul Patiopoulo-Perdikaki (Grecia)
Este un drum foarte îngust şi extrem de aglomerat din Grecia, ce se întinde între oraşele Patiopoulo şi Perdikaki. Este folosit atât de şoferi – de camioane, autobuze sau maşini mici – cât şi de căruţaşi ori de tractorişti, ba chiar şi ciobanii îşi mână turmele pe acolo. Toate acestea, plus gropile destul de mari pe alocuri, fac din respectivul drum – care nu se poate numi în totalitate şosea – unul dintre cele mai periculoase şi mai mortale din lume.
8. Trollstigen (Norvegia)
Acesta este un drum de munte în Norvegia care atrage în mod deosebit turiÅŸtii amatori de senzaÅ£ii tari, căci are o înclinaÅ£ie de 9% ÅŸi 11 curbe tip “ac de părâ€, totul într-un minunat peisaj montan.
9. Åžoseaua A682 (Marea Britanie)
Este numit cel mai prost drum din Anglia şi are în “palmares†peste 100 de victime în ultimii 10 ani. Este căutat mai ales de motociclişti, în special în dimineţile de duminică.
10. Stelvio (Italia)
Situată în Alpii italieni, ÅŸoseaua traversează trecătoarea Stelvio ÅŸi îşi conduce turiÅŸtii printr-un peisaj care îţi taie răsuflarea. Nu este la fel de periculoasă ca celelalte din top, dar are, totuÅŸi, 48 de curbe “ac de părâ€.
Sursa : Sibianul online
Nihil sine Deo - Nimic fara Dumnezeu !
|