06-10-2013, 12:08 AM
Interesting topic. Am aruncat si eu o privire asupra celor cateva idei si sunt mai mult sau mai putin de acord.
Apropo de ce se discutase, nu sunt impotriva orelor de religie in scoala. Liceul meu ofera ore de religie ortodoxa si ore de religie evanghelica, fiind un liceu german cu o parte a elevilor proveniti din familii de sasi. E alegerea fiecaruia ce ore doreste sa urmeze, la fel cum e alegerea fiecaruia daca doreste sa faca orice fel de religie in scoala sau nu. E o materie optionala, la care se poate renunta printr-o cerere din partea parintilor (in cazul in care elevul e inca minor), sau din partea elevului insusi (daca e major). Si asa mi se pare si normal sa fie, optionala. In definitiv, e alegerea fiecaruia in ce crede si cum crede si mi-ar parea aiurea sa fii obligat sa participi la niste ore care iti creaza discomfort din punct de vedere spiritual, pentru ca orele de religie sunt orice, numai obiective nu. Recunosc insa ca mi-ar placea tare mult daca as avea un optional de istorie a religilor. Da, acela chiar ar fi interesant si mi-ar placea sa mi se prezinte totul, sa vad ce crede fiecare, sa inteleg ce crede fiecare si de ce o face. I find that quite fascinating.
Un alt lucru pe care l-as schimba ar fi raportarea profesorilor la desen, sau la materiile asemanatoare. Stiu ca pare un lucru minor, dar discutiile de pe la mine din clasa m-au facut sa ma gandesc la asta. Fiind la filologie, mai fac inca desen chiar si in a 12a si multi colegi s-au aratat nemultumiti ca li se impune sa deseneze ceva chiar si anul asta, cand au atatea altele pe cap. Ce-i drept da, profesoara noastra isi face treaba si mie personal imi place de ea, pentru ca vine mereu cu teme interesante, cu proiecte interesante, pentru ca ne incurajeaza sa incercam chiar si pe cei mai lipsiti de talent, pentru ca e deschisa la metode mai putin conservatoare in ceea ce priveste arta (i-am adus odata creioane cerate topite cu foenul pe o plansa and she loved it). Mie imi place de ea, dar mie imi place sa desenez. My point being here, ca ora asta ar trebui transformata cumva in ceva mai complex si mai complet. Da, creativitatea elevilor trebuie dezvoltata cumva, dar de ce sa nu diversificam totul? Poate ca unii nu sunt priceputi la desen, dar le-ar placea sa impleteasca ceva. Poate unii nu manuiesc bine pensula, dar ar broda un model, sau ar construi ceva din carton, sau orice altceva. Ar fi interesant sa fie incurajata in ora asta orice fel de activitate creativa, cred ca elevii ar fi mai relaxati asa si si-ar putea dezvolta si ideile mai bine.
Si nu in ultimul rand, testele de lectura. Da, asta nu tine de sistemul de invatamant propriu-zis, ci mai mult de raportarea profesorilor la ora, de felul in care vor sa isi faca ei lectia, dar e o nemultumire si o groaza personala. Sunt satula pana peste cap de testele acelea de lectura, pe modelul "In capitolul N ce era pe masa in fata lui X?" sau "Cine a spus replica Y?". Parca intregul nostru sistem scolar se bazeaza strict pe redarea informatiei, nu pe interpretarea acesteia. Si la ce te ajuta ca ai retinut niste detalii insignifiante daca nu ai inteles cartea? La ce te ajuta intrebarile astea clare, concise si lipsite de nuanta? Chiar dovedesc astea ca ai citit intreaga carte? Ai fi putut citi foarte bine un rezumat bun si sa stii sa raspunzi la ele. Sincer, testele de lectura in formatul respectiv mi se par extrem de inutile. Ar fi mult mai bine daca ar fi intrebati elevii despre diverse situatii din carte, daca ar fi pusi sa le interpreteze sau macar sa isi exprime parerea. Pacat insa ca mult prea putini profesori fac asta.
Apropo de ce se discutase, nu sunt impotriva orelor de religie in scoala. Liceul meu ofera ore de religie ortodoxa si ore de religie evanghelica, fiind un liceu german cu o parte a elevilor proveniti din familii de sasi. E alegerea fiecaruia ce ore doreste sa urmeze, la fel cum e alegerea fiecaruia daca doreste sa faca orice fel de religie in scoala sau nu. E o materie optionala, la care se poate renunta printr-o cerere din partea parintilor (in cazul in care elevul e inca minor), sau din partea elevului insusi (daca e major). Si asa mi se pare si normal sa fie, optionala. In definitiv, e alegerea fiecaruia in ce crede si cum crede si mi-ar parea aiurea sa fii obligat sa participi la niste ore care iti creaza discomfort din punct de vedere spiritual, pentru ca orele de religie sunt orice, numai obiective nu. Recunosc insa ca mi-ar placea tare mult daca as avea un optional de istorie a religilor. Da, acela chiar ar fi interesant si mi-ar placea sa mi se prezinte totul, sa vad ce crede fiecare, sa inteleg ce crede fiecare si de ce o face. I find that quite fascinating.
Un alt lucru pe care l-as schimba ar fi raportarea profesorilor la desen, sau la materiile asemanatoare. Stiu ca pare un lucru minor, dar discutiile de pe la mine din clasa m-au facut sa ma gandesc la asta. Fiind la filologie, mai fac inca desen chiar si in a 12a si multi colegi s-au aratat nemultumiti ca li se impune sa deseneze ceva chiar si anul asta, cand au atatea altele pe cap. Ce-i drept da, profesoara noastra isi face treaba si mie personal imi place de ea, pentru ca vine mereu cu teme interesante, cu proiecte interesante, pentru ca ne incurajeaza sa incercam chiar si pe cei mai lipsiti de talent, pentru ca e deschisa la metode mai putin conservatoare in ceea ce priveste arta (i-am adus odata creioane cerate topite cu foenul pe o plansa and she loved it). Mie imi place de ea, dar mie imi place sa desenez. My point being here, ca ora asta ar trebui transformata cumva in ceva mai complex si mai complet. Da, creativitatea elevilor trebuie dezvoltata cumva, dar de ce sa nu diversificam totul? Poate ca unii nu sunt priceputi la desen, dar le-ar placea sa impleteasca ceva. Poate unii nu manuiesc bine pensula, dar ar broda un model, sau ar construi ceva din carton, sau orice altceva. Ar fi interesant sa fie incurajata in ora asta orice fel de activitate creativa, cred ca elevii ar fi mai relaxati asa si si-ar putea dezvolta si ideile mai bine.
Si nu in ultimul rand, testele de lectura. Da, asta nu tine de sistemul de invatamant propriu-zis, ci mai mult de raportarea profesorilor la ora, de felul in care vor sa isi faca ei lectia, dar e o nemultumire si o groaza personala. Sunt satula pana peste cap de testele acelea de lectura, pe modelul "In capitolul N ce era pe masa in fata lui X?" sau "Cine a spus replica Y?". Parca intregul nostru sistem scolar se bazeaza strict pe redarea informatiei, nu pe interpretarea acesteia. Si la ce te ajuta ca ai retinut niste detalii insignifiante daca nu ai inteles cartea? La ce te ajuta intrebarile astea clare, concise si lipsite de nuanta? Chiar dovedesc astea ca ai citit intreaga carte? Ai fi putut citi foarte bine un rezumat bun si sa stii sa raspunzi la ele. Sincer, testele de lectura in formatul respectiv mi se par extrem de inutile. Ar fi mult mai bine daca ar fi intrebati elevii despre diverse situatii din carte, daca ar fi pusi sa le interpreteze sau macar sa isi exprime parerea. Pacat insa ca mult prea putini profesori fac asta.
Thank you, Geesushi! ^-^
"these are the days that must happen to you"