30-04-2012, 02:01 PM
Ultimei sincer eu nu-i inteleg scopul...da sa zicem.
Ceea ce nu inteleg cu adevarat e de ce nu ai incercat sa obtii a doua fotografie tu insati?
Adica, imi imaginez ca jucaria ta are o functie manuale pe care poti seta o expunere de...sa zicem cam 10 secunde. Intr-un moment al zilei ceva mai intunecat, cu un trepied, ai putea simula fix acel efect avand camera setata pe temporizator si cele doua persoane una langa cealalta. In momentul in care camera se declanseaza si incepe expunerea prelungita (de asta zic pe seara, ca altfel arzi imaginea de nu te vezi dreapta), persoana care sta jos se ridica si dispare din cadru in cateva momente, lasand in urma, inregistrat pe senzor, doar fantoma sa.
Eu zic ca ti-ar fi benefic, intotdeauna benefic, sa incerci sa obtii ceea ce doresti de la o imagine direct din camera si sa lasi pentru PS doar chestii de touch up: culori, contrast, luminozitate etc etc. Ca ideea in sine nu e rea - desi puteai alege un loc mai potrivit pentru a o exprima decat un camp gol, iar cadrul ar fi functionat mai bine daca era mai larg, asa incat sa existe un context - dar e trasa in jos de faptul ca ai facut-o in PS in loc sa incerci s-o realizezi singura.
Primele doua fotografii nu as avea mare chestie de zis despre ele. Sunt expuse decent, desi as incerca mai degraba la cadre de genul asta sa le fac mai apropiate de model asa incat sa nu fie si un camp gol in spate care nu zice nimic de nici un fel.
Cateva observatii mai din urma:
Fotografia asta arata de ce ar trebui sa fii atenta cand iei asa cadre. Incearca sa te indrepti spre regula treimilor, in asa fel incat sa nu ai o linie dreapta care sa-ti imparta imaginea in doua bucati egale dintr-o parte in alta. De asemenea, daca faci fotografie pentru orizontul unei mari, trebuie sa te gandesti sa arata totusi ciudat daca e la un unghi fata de orizontala. Nu pare important, dar pentru cel ce se uita este. Ori mai sus cu marea -desi ar arata urat-, ori mai jos, dar nu pe centru ca e bizar rau.
Nori...te-ai uitat un pic pe sectiunea asta sa vezi CATE fotografii cu nori sunt? Da, sunt frumosi, da arata nu stiu cum...dar toata lumea ii fotografiaza. Daca vrei sa fotografiezi nori, de ce nu-i pui intr-o scena? Nu zic ca-i rau...si eu am fotografiat la vremea mea tot asa, dar am gasit ca-i mult mai frumos sa incerc sa pun norii intr-un context, intr-o scena care sa-i scoata in evidenta si sa aiba o idee acolo.
Cam atat pe moment. Bien ca ai scos textul ala imens si urat in sfarsit.
Spor in continuare.
Ceea ce nu inteleg cu adevarat e de ce nu ai incercat sa obtii a doua fotografie tu insati?
Adica, imi imaginez ca jucaria ta are o functie manuale pe care poti seta o expunere de...sa zicem cam 10 secunde. Intr-un moment al zilei ceva mai intunecat, cu un trepied, ai putea simula fix acel efect avand camera setata pe temporizator si cele doua persoane una langa cealalta. In momentul in care camera se declanseaza si incepe expunerea prelungita (de asta zic pe seara, ca altfel arzi imaginea de nu te vezi dreapta), persoana care sta jos se ridica si dispare din cadru in cateva momente, lasand in urma, inregistrat pe senzor, doar fantoma sa.
Eu zic ca ti-ar fi benefic, intotdeauna benefic, sa incerci sa obtii ceea ce doresti de la o imagine direct din camera si sa lasi pentru PS doar chestii de touch up: culori, contrast, luminozitate etc etc. Ca ideea in sine nu e rea - desi puteai alege un loc mai potrivit pentru a o exprima decat un camp gol, iar cadrul ar fi functionat mai bine daca era mai larg, asa incat sa existe un context - dar e trasa in jos de faptul ca ai facut-o in PS in loc sa incerci s-o realizezi singura.
Primele doua fotografii nu as avea mare chestie de zis despre ele. Sunt expuse decent, desi as incerca mai degraba la cadre de genul asta sa le fac mai apropiate de model asa incat sa nu fie si un camp gol in spate care nu zice nimic de nici un fel.
Cateva observatii mai din urma:
Fotografia asta arata de ce ar trebui sa fii atenta cand iei asa cadre. Incearca sa te indrepti spre regula treimilor, in asa fel incat sa nu ai o linie dreapta care sa-ti imparta imaginea in doua bucati egale dintr-o parte in alta. De asemenea, daca faci fotografie pentru orizontul unei mari, trebuie sa te gandesti sa arata totusi ciudat daca e la un unghi fata de orizontala. Nu pare important, dar pentru cel ce se uita este. Ori mai sus cu marea -desi ar arata urat-, ori mai jos, dar nu pe centru ca e bizar rau.
Nori...te-ai uitat un pic pe sectiunea asta sa vezi CATE fotografii cu nori sunt? Da, sunt frumosi, da arata nu stiu cum...dar toata lumea ii fotografiaza. Daca vrei sa fotografiezi nori, de ce nu-i pui intr-o scena? Nu zic ca-i rau...si eu am fotografiat la vremea mea tot asa, dar am gasit ca-i mult mai frumos sa incerc sa pun norii intr-un context, intr-o scena care sa-i scoata in evidenta si sa aiba o idee acolo.
Cam atat pe moment. Bien ca ai scos textul ala imens si urat in sfarsit.
Spor in continuare.
Pentru intrebari sau orice alte interactiuni cu mine, folositi cu incredere mesajele de profil. Contrar opiniei populare eu nu musc...si chiar daca as musca, am toate vaccinurile facute.