Vezi ca daca vrei sa te faci "fotograf" nu merge sa tot editezi fotografii. Poate ar trebui sa incerci sa folosesti calitatile unui aparat la capacitate maxima inainte de a avansa spre altele mai puternice. Daca citesti revista "Photo" (cum sunt sigur ca faci, avand in vedere care ti-e scopul), probabil ai observat ca majoritatea fotografilor profesionisti prefera sa lucreze curat, cu cat mai putin modificari adaugate ulterior. Nu e nimic in neregula sa editezi, evident, dar cand calitatea unei fotografii vine din editarea sa...cam trebuie sa-ti faci griji.
De exemplu fotografia cu porumbeii aceia de portelan.
Prima greseala e compozitia. Ai centrat acel subiect, ai ales un unghi care nu avantajeaza in nici un fel ideea (de deasupra in general nu e un unghi prea fericit...e plicticos cel mai adesea). O pozitionare mai laterala, cu un unghi un pic mai de jos ar fi scos mai bine in evidenta porumbeii si i-ar fi pus intr-o scena, ceea ce le-ar fi dat mai multa putere simbolistica (daca-mi permiti exprimarea).
A doua greseala e ca ai crescut contrastul exagerat. Tot ce-ai reusit sa faci e sa stergi aproape orice definire a subiectului tau si sa obtii o fotografie ARSA. Primele chestii care le observa oricine se uita la respectiva fotografie sunt doua pete albe care se vor a fi capatanele pasarilor. Abia apoi se vad ochii si pliscurile, ceea ce nu e ceva ce vrei sa se intample cand o persoana se uita la poza ta (adica sa stea sa caute subiectul in fotografie fiindca tu n-ai putut sa-l identifici si sa-l scoti in evidenta).
Apoi...acea fotografie care presupun ca se vroia mondena sau ceva (cu domnisoara cu palarie). In general orice fotograf care doreste sa faca portrete va evita umbre nedorite sau alte chestii de genul care aglomereaza fotografia.
Hai sa exemplific cu Russel James. Ceea ce realizeaza el in principal sunt nuduri artistice, asa ca nu-mi permit sa postez link-uri aici. Dar poti cauta si singura imi imaginez, Google e totusi foarte facil de folosit. Daca verifici ce fotografii face el, si iei aminte un pic, vei observa ca uzul lui de umbra e sa ascunda sau sa exemplifice "materialul", dandu-i astfel mister si profunzime. La treaba asta trebuie sa fii si tu atenta, sa observi cum vine lumina, de unde vine si ce poti face cu ea astfel incat sa nu pice nimic intr-un fel nedorit de tine. La tine acea umbra care pica de-a moaca tot ce reuseste sa faca e sa-i ingroase bratul tipei pana pare a fi Hulk...deci nimic bun pentru compozitie.
Si fara sa sun rautacios sau orice de genul...dar inveti sa faci fotografii din experienta, pe masura ce-ti formezi ochiul. Poti invata oricat de multa tehnica doresti, poti face oricat de multe cursuri doresti si folosi orice camera iti vrea inimioara...dar ca sa faci o fotografie buna e nevoie de exercitiu, rabdare si extraordinar de multe incercari pana iese calumea.
Edit:
Ah, si fotografia ta cu copacul...nu-i o idee rea, dar e o executie lamentabila. Daca doreai sa faci ceva creativ acolo, si asta iti zic ca si sugestie, puteai monta camera pe un trepied, fixa unghiul si cadrul si doar sa lasi camera sa astepte. Ia-ti o carte, ia-ti niste integrame, si asteapta...apoi poti prinde cateva cadre odata cu apusul soarelui, care sa le unesti ulterior in PS pentru a obtine un efect mult mai placut ochiului.
Momentan ideea ta e simpatica...dar ceea ce se intelege din fotografia ta este: copacul care imparte cerul in doua, in dreapta cerul, si-n stanga nimic.
De exemplu fotografia cu porumbeii aceia de portelan.
Prima greseala e compozitia. Ai centrat acel subiect, ai ales un unghi care nu avantajeaza in nici un fel ideea (de deasupra in general nu e un unghi prea fericit...e plicticos cel mai adesea). O pozitionare mai laterala, cu un unghi un pic mai de jos ar fi scos mai bine in evidenta porumbeii si i-ar fi pus intr-o scena, ceea ce le-ar fi dat mai multa putere simbolistica (daca-mi permiti exprimarea).
A doua greseala e ca ai crescut contrastul exagerat. Tot ce-ai reusit sa faci e sa stergi aproape orice definire a subiectului tau si sa obtii o fotografie ARSA. Primele chestii care le observa oricine se uita la respectiva fotografie sunt doua pete albe care se vor a fi capatanele pasarilor. Abia apoi se vad ochii si pliscurile, ceea ce nu e ceva ce vrei sa se intample cand o persoana se uita la poza ta (adica sa stea sa caute subiectul in fotografie fiindca tu n-ai putut sa-l identifici si sa-l scoti in evidenta).
Apoi...acea fotografie care presupun ca se vroia mondena sau ceva (cu domnisoara cu palarie). In general orice fotograf care doreste sa faca portrete va evita umbre nedorite sau alte chestii de genul care aglomereaza fotografia.
Hai sa exemplific cu Russel James. Ceea ce realizeaza el in principal sunt nuduri artistice, asa ca nu-mi permit sa postez link-uri aici. Dar poti cauta si singura imi imaginez, Google e totusi foarte facil de folosit. Daca verifici ce fotografii face el, si iei aminte un pic, vei observa ca uzul lui de umbra e sa ascunda sau sa exemplifice "materialul", dandu-i astfel mister si profunzime. La treaba asta trebuie sa fii si tu atenta, sa observi cum vine lumina, de unde vine si ce poti face cu ea astfel incat sa nu pice nimic intr-un fel nedorit de tine. La tine acea umbra care pica de-a moaca tot ce reuseste sa faca e sa-i ingroase bratul tipei pana pare a fi Hulk...deci nimic bun pentru compozitie.
Si fara sa sun rautacios sau orice de genul...dar inveti sa faci fotografii din experienta, pe masura ce-ti formezi ochiul. Poti invata oricat de multa tehnica doresti, poti face oricat de multe cursuri doresti si folosi orice camera iti vrea inimioara...dar ca sa faci o fotografie buna e nevoie de exercitiu, rabdare si extraordinar de multe incercari pana iese calumea.
Edit:
Ah, si fotografia ta cu copacul...nu-i o idee rea, dar e o executie lamentabila. Daca doreai sa faci ceva creativ acolo, si asta iti zic ca si sugestie, puteai monta camera pe un trepied, fixa unghiul si cadrul si doar sa lasi camera sa astepte. Ia-ti o carte, ia-ti niste integrame, si asteapta...apoi poti prinde cateva cadre odata cu apusul soarelui, care sa le unesti ulterior in PS pentru a obtine un efect mult mai placut ochiului.
Momentan ideea ta e simpatica...dar ceea ce se intelege din fotografia ta este: copacul care imparte cerul in doua, in dreapta cerul, si-n stanga nimic.
Pentru intrebari sau orice alte interactiuni cu mine, folositi cu incredere mesajele de profil. Contrar opiniei populare eu nu musc...si chiar daca as musca, am toate vaccinurile facute.