As avea multe de spus pe acest subiect, insa imi este prea lene sa detaliez, plus ca oricate eseuri am face noi pe tema aceasta, tot nu o sa se schimbe nimic atata timp cat ne multumim sa fim doar simpli spectatori si nu suntem implicati ca factori de decizie ( deputati, ministri). Prin urmare o sa fiu scurt si concis, nu de alta, dar macar asa voi castiga si eu timp.
1. Eliminarea clasei 0. Cea mai mare aberatie introdusa in sistemul educational dupa 90 incoace. Nu face altceva decat sa aglomereze si mai mult institutiile de invatamant primar si gimnazial. Locurile in scoli si asa erau limitate, multi copii ramanand pe dinafara anul trecut din cauza acestui lucru. Au incercat ei sa o dreaga anul acesta permitand acestei clase sa se desfasoare si in gradinitie, insa asta, dupa parerea mea, a incurcat si mai mult lucrurile. In al doilea rand, mi se pare cam ciudat sa pui un copil de 6 ani in aceeasi institutie cu un malac de 15 ani, e o diferenta mult prea mare de varsta. Daca chiar vor sa pastreze aceasta clasa (din nou o spun, inutila), ea ar trebuia mutata cu totul in gradinite, insa cel mai bine ar fi sa o elimine.
2. Admiterea in liceu sa se faca exclusiv prin nota obtinuta la Evaluarea Nationala de la sfarsitul ciclului gimnazial. Eu unul asa am dat la vremea mea si mi s-a parut cea mai buna metoda de evaluare. Cu totii stim ca notele date de catre profesori la diversele discipline din clasele V-VIII sunt in mare parte subiective si nu poti compara cerintele pentru un 10 de la o scoala de prestigiu din Bucuresti cu una dintr-o comuna uitata de Dumnezeu. Dupa cum s-a observat anul acesta, politicienii si-au dat si ei seama de asta, prin urmare au scazut ponderea mediilor din ciclul gimnazial de la 50% la 25%. Sper sa se ajunga sa o elimine cu totul.
3. Admiterea la facultate sa se faca doar pe baza de examen, iar aceasta sa devina exclusiv privata. Da, da, multi pe aici o sa ma contrazica, dar dupa parerea mea ciclul superior de invatamant este cel mai incompetent si infectat dintre toate si trebuie reconstruit de la 0, iar pentru asta e nevoie de o schimbare radicala. In State Unite si multe tari din Europa acest sistem a dat roade, asa ca nu vad de ce nu ar putea sa dea si la noi, doar suntem oameni ca si ei. Veti spune ca Romania este o tara saraca, iar majoritatea nu si-ar permite sa-si plateasca facultatea. Pentru cei cu performante in spate, bursele de studiu ar rezolva acesta problema (desigur, aceste burse ar trebui sa fie indeajuns de substantiale cat sa-ti plateasca toate costurile de facultate), iar pentru ceilalti, desigur, vor fi scolile posliceale unde probabil vor invata o meserie. Multi privesc acest lucru ca ceva denigrator, insa in afara un om care detine o astfel de calificare este foarte respectat si mult mai util societatii decat un asa-zis filozof cu morcovul infipt stiti voi unde si cu nasul pe sus. Trebuie sa va dati seama ca nu putem ajunge toti intelectuali. Ce se intampla acum in Romania, cu atatia absolventi de facultate, nu este normal si punct.
Nu mai am chef sa scriu, deja m-am lungit mai mult decat as fi vrut.
1. Eliminarea clasei 0. Cea mai mare aberatie introdusa in sistemul educational dupa 90 incoace. Nu face altceva decat sa aglomereze si mai mult institutiile de invatamant primar si gimnazial. Locurile in scoli si asa erau limitate, multi copii ramanand pe dinafara anul trecut din cauza acestui lucru. Au incercat ei sa o dreaga anul acesta permitand acestei clase sa se desfasoare si in gradinitie, insa asta, dupa parerea mea, a incurcat si mai mult lucrurile. In al doilea rand, mi se pare cam ciudat sa pui un copil de 6 ani in aceeasi institutie cu un malac de 15 ani, e o diferenta mult prea mare de varsta. Daca chiar vor sa pastreze aceasta clasa (din nou o spun, inutila), ea ar trebuia mutata cu totul in gradinite, insa cel mai bine ar fi sa o elimine.
2. Admiterea in liceu sa se faca exclusiv prin nota obtinuta la Evaluarea Nationala de la sfarsitul ciclului gimnazial. Eu unul asa am dat la vremea mea si mi s-a parut cea mai buna metoda de evaluare. Cu totii stim ca notele date de catre profesori la diversele discipline din clasele V-VIII sunt in mare parte subiective si nu poti compara cerintele pentru un 10 de la o scoala de prestigiu din Bucuresti cu una dintr-o comuna uitata de Dumnezeu. Dupa cum s-a observat anul acesta, politicienii si-au dat si ei seama de asta, prin urmare au scazut ponderea mediilor din ciclul gimnazial de la 50% la 25%. Sper sa se ajunga sa o elimine cu totul.
3. Admiterea la facultate sa se faca doar pe baza de examen, iar aceasta sa devina exclusiv privata. Da, da, multi pe aici o sa ma contrazica, dar dupa parerea mea ciclul superior de invatamant este cel mai incompetent si infectat dintre toate si trebuie reconstruit de la 0, iar pentru asta e nevoie de o schimbare radicala. In State Unite si multe tari din Europa acest sistem a dat roade, asa ca nu vad de ce nu ar putea sa dea si la noi, doar suntem oameni ca si ei. Veti spune ca Romania este o tara saraca, iar majoritatea nu si-ar permite sa-si plateasca facultatea. Pentru cei cu performante in spate, bursele de studiu ar rezolva acesta problema (desigur, aceste burse ar trebui sa fie indeajuns de substantiale cat sa-ti plateasca toate costurile de facultate), iar pentru ceilalti, desigur, vor fi scolile posliceale unde probabil vor invata o meserie. Multi privesc acest lucru ca ceva denigrator, insa in afara un om care detine o astfel de calificare este foarte respectat si mult mai util societatii decat un asa-zis filozof cu morcovul infipt stiti voi unde si cu nasul pe sus. Trebuie sa va dati seama ca nu putem ajunge toti intelectuali. Ce se intampla acum in Romania, cu atatia absolventi de facultate, nu este normal si punct.
Nu mai am chef sa scriu, deja m-am lungit mai mult decat as fi vrut.